Як вперше оформити паспорт України для громадян в Криму

Оформлення паспорта громадянина України вперше для громадян, які проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь.

Паспорт – документ, який підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави.

Усі громадяни України, зокрема ті, які проживають на тимчасово окупованій території, при досягненні 14-річного віку мають право на отримання паспорту громадянина України, який видається у вигляді ІD-картки Державною міграційною службою України.

Щоб подати документи на оформлення першого ID-паспорта, громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, можуть особисто звернутися до будь-якого:
  • територіального органу Державної міграційної служби України,
  • центру Державного підприємства “Документ”,
  • центру надання адміністративних послуг.
Звертаємо увагу❗️ Зазначені підрозділи та центри діють лише у тих населених пунктах, які знаходяться на підконтрольних Україні територіях – там, де безпекова ситуація є контрольованою.

У зв’язку з режимом воєнного стану робота територіальних відділень Державної міграційної служби є динамічною, дізнатися про графік їхньої роботи можна за телефонами, зазначеними за посиланням: https://dmsu.gov.ua/news/dms/12509.html

Які документи подати: заяву-анкету та свідоцтво про народження або документ, який підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави.

Для певних категорій громадян або для внесення додаткових відомостей можуть вимагатися й інші документи.

Важливо❗️ Рішення щодо оформлення документа чи про відмову в його оформленні приймається за результатами ідентифікації та перевірки належності особи до українського громадянства. Основний спосіб ідентифікації – отримання даних про особу з Єдиного державного демографічного реєстру, куди внесено інформацію про всіх осіб, яким оформлювалися біометричні паспорти.

Якщо доступу до картотек немає (актуально для тимчасово окупованих територій), ідентифікація може бути проведена за інформацією про особу згідно з наявними державними та єдиними реєстрами, іншими інформаційними базами, які перебувають у власності держави чи підприємств, установ та організацій. При цьому, підрозділ ДМС направляє запити на отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, картотек, у тому числі фото особи, що дасть змогу ідентифікувати її.

У процесі перевірки до уваги береться вся інформація, яку повідомив заявник, тому важливо надати всі документи та відомості, які допоможуть ідентифікувати його особу. Якщо особа, яка досягла 18-річного віку, не подала документи з фотокартками, буде проведена процедура встановлення її особи, в процесі якої до уваги береться вся інформація, повідомлена заявником.

Строк оформлення паспорта у разі проведення процедури встановлення особи – до 2-х місяців.

Отримати інформацію про стан оформлення біометричного документа можна за допомогою сервісу «Перевірка стану оформлення документів» на офіційному веб-сайті ДМС: https://dmsu.gov.ua/services/docstate.html

Звертаємо увагу на можливість скористатися послугою одночасного оформлення обміну паспорта громадянина України та закордонного паспорта за відповідним експериментальним проєктом. Також цей проєкт діє для громадян України, які зараз перебувають на території іноземних держав: звернутися для отримання паспорту в розміщені за межами України відокремлені підрозділи державного підприємства «Документ» – центри обслуговування громадян «Паспортний сервіс». Зараз такі центри працюють у Республіці Польща (м. Варшава).

Одночасне оформлення обох паспортних документів можливе як у випадку звернення за отриманням першого паспорту громадянина України, так і у разі обміну (наприклад, у зв’язку зі зміною персональних даних), або у разі оформлення замість втраченого чи викраденого паспорту громадянина України чи закордонного паспорту.

Матеріали підготовлені з урахуванням роз’яснень Державної міграційної служби України.