6 жовтня 2017 року керівництво палати судноплавства торговельно-промислової палати Туреччини спрямувало всім суб’єктам морських перевезень та портового бізнесу циркулярного листа «Визначені принципи судноплавства ї у регіонах Чорного моря і Криму».
В ньому йдеться йдеться про необхідність «вжити запобіжні заходи з урахуванням зовнішньої політики нашої країни (Туреччини), пов’язаної з обмеженнями, накладеними на заходи суден у порти Криму».
Турецьким портам, морським агентам, операторам та судновласникам офіційно повідомляється про те, що «судна, що прибувають з регіону Криму і його портів, не пропускаються у нашу країну (Туреччину), а дозвіл на відплиття з портів цього регіону не надається».
Крім того, запроваджується жорстка система контроля.
“Контроль забезпечується шляхом запиту від суден документів про вихід з останнього порту, а також записів бортового журналу щодо виходу з останнього порту, для супроводу суб’єкта під час повідомлення керівництвом портів про прибуття суден з чорноморських портів, а також проводиться контроль через використання усіх доступних систем і відкритих ресурсів (AIS тощо) для перевірки того факту, що кораблі прибули з вказаних портів… “.
Більше того, “…керівництво порту повинне отримати письмове зобов’язання у формі «Цим ми заявляємо і підтверджуємо, що останньою точкою відбуття цього судна, яке звертається до нашого порту, не є кримський порт, воно не прямує з цього порту у кримські, жодні дії не вчиняються щодо мита, портових і торгових документів, що мають на собі позначку «Крим»… У разі встановлення протилежного факту щодо будь-чого вказаного вище, усі портові витрати і юридична відповідальність лягає на наш орган».
Повідомляється також, що цей контроль та супровід проводиться особисто керівництвом кожного турецького порту.
За умов виконання цього припису, турецькі портові органи можуть впливати на всі без винятку судна, що прямують протокою Босфор.