Представництво вже повідомляло про те, що російська федерація на тимчасово непідконтрольних територіях півдня України запровадила політику викрадення зерна та іншої аграрної продукції, які вантажівками вивозяться до тимчасово окупованого Криму, а звідти – кораблями до Туреччини та в напрямку Середземного моря. Для швидшого викрадення навіть розширили власні незаконні контрольно-пропускні пункти на адміністративній межі з тимчасово окупованим Кримом.
За даними Української Зернової Асоціації, всього на окупованих територіях знаходиться близько 1,5 млн тонн зерна загальною вартістю $450 млн. На даний час неможливо встановити точну кількість награбованого зерна та іншої аграрної продукції, але Україна вже зазнала значних збитків, які поки встановлюються.
Як раніше зазначав посол України в Турецькій Республіці Василь Боднар: «У нас зараз ситуація, коли є щонайменше три злочини: перший — крадіжка, другий — незаконне користування нашими закритими портами, третій — вивезення цього зерна за підробленими документами, оскільки на турецький ринок за документами з Херсона чи з території окупованого Криму воно ніколи не зайшло б».
«Факт розкрадання зерна – це серйозне порушення міжнародного гуманітарного права. В умовах збройного конфлікту міжнародне гуманітарне право покладає обов’язок на державу-окупанта, тобто рф, обов’язок забезпечувати нормальні умови для життя цивільного населення на окупованій території. Це стосується забезпечення базових потреб: харчових продуктів, питної води, санітарно-гігієнічних умов. Викрадення харчових продуктів та сировини для їх виробництва є не лише розграбуванням національних цінностей, але й може призвести до спричинення голоду, що є забороненим методом ведення війни та воєнним злочином», – наголошує Постійна Представниця Таміла Ташева.
З липня 2014 року Україна офіційно припинила функціонування всіх портів на тимчасово окупованій території АР Крим та м. Севастополя. Заходження суден під іноземним прапором до закритих морських портів Криму, правоохоронні органи кваліфікують як дії, що підривають суверенітет України та порушують норми національного законодавства, що тягне за собою кримінальну відповідальність судновласників, операторів та капітанів суден.