Особливості спадкування в період дії воєнного стану

На період дії воєнного стану особливості процедури спадкування визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» та Наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері нотаріату» від 11 березня 2022 р. № 1118/5.

Вказаними нормативно-правовими актами спрощено процедуру та визначені наступні особливості спадкування в період дії воєнного стану:

  • відповідно до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України від 22 лютого 2012 р. № 296/5, для заведення спадкової справи спадкоємцю потрібно подати/направити нотаріусу заяву про прийняття спадщини. В умовах воєнного стану, потенційні спадкоємці мають право звернутися до будь-якого нотаріуса на території України для заведення спадкової справи, незалежно від останнього місця проживання померлого;
  • в умовах воєнного стану нотаріус може завести спадкову справу без використання Спадкового реєстру (якщо доступ обмежено). Однак, коли доступ до Спадкового реєстру буде відновлено, нотаріус впродовж 5 робочих днів має перевірити наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору та заповіту;
  • видавати свідоцтва про право на спадщину у справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до її реєстрації у Спадковому реєстрі – заборонено;
  • станом на червень 2022 року до Спадкового реєстру призупинено доступ у Донецькій, Луганській та Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастоль, а також частково у Запорізькій, Миколаївській та Харківській областях. Перелік адміністративно-територіальних одиниць, у межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стан визначений Наказом Мін’юсту від 1 квітня 2022 р. № 1307/5;
  • строк для прийняття спадщини залишається незмінним і становить шість місяців від дня смерті особи. Водночас, на період дії воєнного стану строк для прийняття спадщини або відмови від її прийняття зупиняється;

Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям лише після закінчення строку для прийняття спадщини (з урахуванням часу, на який строк було зупинено).

Таким чином, у разі початку встановленого шестимісячного строку з дня смерті особи для прийняття спадщини до 05:00 години 24 лютого 2022 року такий строк наразі є зупиненим. Він буде продовжений після скасування дії воєнного стану, а після закінчення цього строку можливе й отримання свідоцтва про право на спадщину.

Шановні громадяни!

 

Представництво продовжує приймати звернення громадян:

  • за телефоном, зокрема, у месенджерах (Viber, WhatsApp, Telegram) +38 067 547 65 75;
  • за допомогою мережі Skype – обліковий запис: ark predstavnictvo;
  • на електронну пошту: zvernennia@ppu.gov.ua;

 


ПОРЯДОК проведення особистого прийому громадян Представництвом на період встановлення на території України карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Порядок особистого прийому громадян на час карантину у форматі .doc

Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян керівництвом та іншими посадовими особами Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим “ПОРЯДОК проведення особистого прийому громадян Представництвом на період встановлення на території України карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”


Що важливо знати кримчанам під час карантину. Відповіді на найпоширеніші запитання

1. У зв’язку з чим запроваджується карантин?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 карантин запроваджується з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19.

2. На який період запроваджується карантин?

Відповідно до постанови КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 карантин запроваджується на усій території України з 12 березня до 3 квітня 2020 р.

3.  Які запроваджуються заборони протягом періоду дії карантину?

(клікніть на заголовок, щоб читати далі) “Що важливо знати кримчанам під час карантину. Відповіді на найпоширеніші запитання”


Шановні громадяни!

Особистий прийом громадян Першим заступником Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим Дар’єю Свиридовою, який мав відбутися 10 березня 2020 року у м. Херсоні, переноситься на інший день місяця. Про дату та час прийому додатково повідомимо.

Довідки за телефоном: (0552)49-59-39; безкоштовна «гаряча лінія» 0 800 502 192.


У Херсоні Дар’я Свиридова проведе особистий прийом громадян

У вівторок, 10 березня 2020 року, з 10.00 Перший заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим Дар’я Свиридова у приміщенні Представництва Президента України в АР Крим (м. Херсон, проспект Ушакова, 42) проведе особистий прийом громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України АР Крим або переселилися з неї.

Прийом громадян проводитиметься відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян».

Попередній запис та довідки за телефоном: (0552)49-59-39; безкоштовна «гаряча лінія» 0 800 502 192.


У Херсоні Дар’я Свиридова проведе особистий прийом громадян

У понеділок, 10 лютого 2020 року, з 10:00 до 12:00 години Перший заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим Дар’я Свиридова у приміщенні Представництва Президента України в АР Крим (м. Херсон, проспект Ушакова, 42) проведе особистий прийом громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України АР Крим або переселилися з неї.

Прийом громадян проводитиметься відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян».

Попередній запис та довідки за телефоном: (0552)49-59-39; безкоштовна «гаряча лінія» 0 800 502 192.


Звернення громадян

ДОВІДКОВА ІНФОРМАЦІЯ:

Поштова адреса Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим для звернень громадян:

проспект Ушакова, 42, м. Херсон, 73003

Адреса електронної пошти Представництва, визначена для звернень:

  zvernennia@ppu.gov.ua

 Адреса електронної пошти Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим для звернень та комунікації з державними органами влади та ЗМІ:

  ark@ppu.gov.ua

Телефони для довідок:

  +380 (552) 49–59–39 – довідка про реєстрацію вхідної кореспонденції, – що надійшла від юридичних осіб (органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій тощо); довідка про реєстрацію, опрацювання звернень громадян та прийом громадян; контактний телефон для попереднього запису громадян на особистий прийом до керівництва Представництва.

0 800 502 192 – безкоштовна «гаряча» лінія.

Інформація за вказаними телефонами надається з понеділка по п’ятницю у визначені години роботи.

 

 Графік роботи Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим

Понеділок – п’ятниця з 09.00 до 13.00 та з 14.00 до 18.00

Субота, неділя – вихідні дні.

 

Про звернення громадян

Громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території України – Автономній Республіці Крим та м. Севастополь або переселилися з неї мають право звертатися до Представництва у письмовій або усній формі із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян», у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником із зазначенням дати. У разі недотримання цих вимог звернення розгляду не підлягає.

Відповідно до Закону України від 2 липня 2015 року № 577-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції” з 28 жовтня 2015 року письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звертаємо увагу, що рішенням Ради національної безпеки і оборони України, яке введено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року №133, обмежено доступ користувачів мережі Інтернет до ресурсів сервісів Yandex.ru, Yandex.ua, а також Mail.ru. Для забезпечення можливості отримання Представництвом ваших звернень, надісланих електронною поштою, просимо не використовувати поштові сервіси російських компаній.

  Завантажити зразок звернення

Громадяни можуть звернутись до Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим особисто.

 Графік особистого прийому громадян керівництвом Представництва Президента України в АР Крим

Прізвище, ім’я,

по батькові

Посада

Дні та час

особистого прийому

КОРИНЕВИЧ Антон Олександрович

Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим перший понеділок місяця

з 14.00 до 16.00

СВИРИДОВА Дар’я Олександрівна

Перший заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим

другий понеділок місяця

з 14.00 до 16.00

ТАШЕВА Таміла Равілівна Заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим

третій понеділок

місяця

з 14.00 до 16.00

Запис на особистий прийом громадян керівництвом Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим здійснюється щодня з 10-00 до 13-00 та з 14-00 до 17-00, окрім вихідних та святкових днів.

Прийом громадян керівниками та фахівцями служб Представництва здійснюється щодня з 09-00 до 13-00 та з 14-00 до 18-00, окрім вихідних та святкових днів.